Linia Angielska

 

Serwis angielski ma tradycje sięgające regularnej linii żeglugowej zainaugurowanej w 1919 roku pomiędzy Londynem i Gdańskiem. W okresie powojennym linie reaktywowano , a od 1951 roku włączono ja w struktury Polskich Linii Oceanicznych. Linia angielska była prekursorem nowoczesnych technologii przewozowych rozwijanych od tradycyjnej drobnicy przez ładunki paletyzowane, chłodzone a w końcu skonteneryzowane. Z początkiem lat 80 PLO wprowadziło na linie nowoczesny statek ro-ro , mv Inowrocław,  obsługujący dodatkowo ładunki toczne. mv Inowrocław był przez lata synonimem nowoczesności , punktualności i najwyższej jakości przewozów . W ciągu kilkudziesięciu lat istnienia serwisu zarządzanego przez Szczecinski oddział PLO a od 1991 roku – Euroafryke ,zmieniały się porty zawiniecia w Anglii : Londyn,Purfleet, Tilbury, Middlesborough, Felixstowe , zmieniały sie też terminale obsługujące serwis w Gdyni i w Szczecinie.

Dzisiaj linia oferuje przewozy kontenerowe oraz kompleksową obsługę ładunków w systemie dom-dom. Armator zapewnia kontenery 45’ hcpw (high cube palletwide) o pojemności około 90 cbm i 33 miejscach paletowych ,co stanowi efektywna i bardziej ekologiczna alternatywę dla transportu samochodowego.

 

Serwis obsługuje jeden statek kontenerowy w rotacji tygodniowej  w relacji Gdynia ( terminal GCT )  - Teesport  ( terminal TC1 ) – Gdynia  ( terminal GCT )

 

 

Plik do pobrania:

 

  EuroAfrica - Waybill (PDF)

  EuroAfrica - Bill of Landing (PDF)

  EuroAfrica - Terms and conditions of carriage (PDF)


Nasz przedstawiciel w Polsce:

Jesteśmy częścia Hass Holding Group: